Monday, September 6, 2010

BRÜSSEL, LUKSEMBURG






Nii palju kui on erinevaid rahvusi, nii palju on ka siin erinevaid emotsioone - kurbust, naeru, nuttu, iha ja muidugi ka romantikat. Ma ei ole juba ammu teinud sellist armast, rahulikku ja turvalist reisi. Kogu mu eelnev seikluste pagas on olnud veidi närvekõditav ja pea ees tundmatusse hüppamine kuid Belgia oli erinev- kõik kodutöö tehtud, hotellid bronnitud ja marsruudid paigas. See ei ole päris mina aga .........vahel võib. Kuna nädalavahetusel ei ole Brüsselis suurt midagi teha, sest pühapäeval on kõik suht välja surnud, siis tuli kiirelt otsus auto rentida ja hoopis mööda maad ringi vaadata, külastada imearmsaid väikelinnu ja kõõluda kanaleid ületavatel sildadel.

Otsus suunduda põhjapoole - Brugge = väike Veneetsia nage seda tavatsetakse kutsuda, kanalid, paadid, sillad, hobused ja kõik muu. Vanalinn on täis ajaloo - ja romantikahõngu. Linn ise on suhteliselt väike, kuna mul kiiret ei ole kuhugi, siis otsustan veeta pool päeva selles imelises linnas ringi jalutades. Sellel linnal on mõnus aura ja iseloom, ta ei peaks sugugi olema väike Veneetsia vari vaid peaks oma iseloomu rohkem näitama ja esile tooma. Linn peidab endas hästi säilinud keskaegset arhitektuuri, mis on jäänud kõigi sõdade poolt puutumata, väikesi tänavakohvikuid ning õdusaid gurmeerestorane. Ninna tungib kõikjal magus Belgia vahvli lõhn, mis muutub kohati isegi liiga imalaks kaaslaseks.
Antwerpen - siiagi tuleb palju kanaleid sisse, mõnus vanahõnguline linn seegi. Siin tegelikult väga palju vaadata pole. Väike tiir vanalinnas, raekojaplats ja peatänav Meir ja that is it :). Siin pidavat olema ka loomaaed, mis väga populaarne kuid turistiks olemine väsitab ja sedakorda ma selle ka vahele jätsin.
Navigeerin läbi mitmete linnade, pistan nina sisse, et saada aimu, kas on midagi põnevat ja iseloomulikku, kus tasub pikemalt peatuda või kus mitte. Ühtejärgi tulevad...Oostende, Blankenberge ja mitmed teised. Need kõik on suhteliselt sarnased, ütleme nii, et "midagi erakorralist" nendes ei ole. Kui sinna juhtud siis on tore aga kui ei lähe, siis ei ole ka sellest midagi. Oostende Põhjamereäärne väike suvituslinn karmi tuule, lainete ja düünidega. Kuna ilm oli nii tuuline, siis selle linna lummusest ma väga osa ei jõudnud saada. Pigem kiirelt välja ja kiirelt autosse tagasi, tunda oli kuidas külm põhja tuul kontidesse pressis. Tahaks kuhugi sooja tuppa saada, head teed nautida ja päeva muljeid mõlgutada. Ja oh seda õnne, hotellitoas on vann, mille embusesse ma koheselt ka vajun.
Ühesõnaga, mitte midagi erakorralist sellel roadtripil ei juhtunud, nagu ma ütlesin juba varem liiga steriilne, puhas ja turvaline :):) minu mõistes. Külastan ka Luksenburgi ja sealt juba tagasi Brüsselisse.

No comments: